Personal Training

Personal Training is bestemd voor iedereen die met extra begeleiding op een veilige en verantwoorde manier zijn/haar doel wil bereiken. Personal training kan voor vrijwel ieder doel worden ingezet. 

N

Lifestyle Coaching

N

Persoonlijke aandacht

N

Resultaat gericht

N

NASM Gecertificeerd

Waarom kiezen voor Personal Training?

Wil je afvallen of juist aankomen, wil je sport-specifiek trainen voor een wedstrijd of functioneel trainen?  Wil je gemotiveerd en gestimuleerd worden en je dagelijkse leefstijl veranderen? Trainen waar en wanneer je maar wilt? Maar heb je net dat extra steuntje in de rug nodig om je doelen te behalen?

Bij Allwaysfit staat Personal Training o.a. voor een persoonlijk programma op maat om duurzame resultaten te bereiken! Bij een goed trainingsprogramma wordt er daarom rekening gehouden met de volgende persoonlijke factoren:

 

  • Het gewenste doel
  • De belastbaarheid
  • Het herstellend vermogen
  • Lichaamstypen
  • Persoonlijkheid

When you have fun, it changes all the pressure into pleasure.

Traject Personal Training
Gezondheidsanalyse
De belastbaarheid van een persoon wordt mede bepaald door de algehele gezondheid. Allwaysfit gebruikt hier voor een PAR-Q lijst en gezondheidsanalyse.
Bepalen lichaamsamenstelling
Veel mensen hebben als doelstelling dat ze hun figuur willen verbeteren en willen afvallen. Ze gebruiken dan vaak de weegschaal als meetmethode. Allwaysfit meet niet alleen het gewicht maar kijkt ook hoe dit gewicht is opgebouwd: Hoeveel procent is vetweefsel, spierweefsel en vocht.
Conditietest
Afhankelijk van de doelstelling en belastbaarheid wordt er een conditietest afgenomen waarbij ook de hartslagzones bepaald worden zodat efficiënter en daardoor effectiever getraind kan worden.
Beweeganalyse
Tijdens de bewegingsanalyse kijken we naar een eventuele verstoorde houding. Het trainen in de juiste houding en trainingstechniek is bepalend voor het trainingsresultaat en voorkomt blessures.
Voeding
Voeding is bepalend voor het energie niveau, belastbaarheid, herstellend vermogen en dus het resultaat. Bij Allwaysfit krijgt u daarom ook altijd een voeding analyse en een voeding advies.

Tijdens het eerste assessment verzamelen we informatie met behulp van diverse gezondheidstesten, vragenlijsten, lichaamskenmerken en belastingstesten en komen tot het biochemische constitutietype en welke trainingsvormen, voedingsprincipes en andere methoden je dan het beste kunt inzetten.

Naast alle informatie welke tijdens het assessment verzameld wordt is een goed en concreet geformuleerde doelstelling minstens zo belangrijk. Dit zorgt ervoor dat iets dat we graag willen ook daadwerkelijk de aandacht (focus) krijgt en ons laat overgaan tot actie. Je zou kunnen zeggen dat een juist geformuleerde doelstelling de eerste stap is naar beweging. Een goed geformuleerde doelstelling is daarom SMART.

Voor een nog nauwkeurigere analyse kunnen we ook van bloedwaardentesten en/of DNA testen gebruik maken. Naast het standaard assessment wat een onlosmakelijk onderdeel is van het Personal Trainings traject. Kan er ook gekozen worden voor een integraal assessment. Je huidige conditie en genetische constitutie met bijpassende trainingen, voeding en lifestylefactoren kunnen worden ingeschat door een gediplomeerd Integraal Personal Trainer. Hierbij wordt het standaard assessment ingezet wat bestaat uit:

  • Fysieke testen
  • Voedingsanalyse
  • vragenlijsten

Aanvullend kan een DNA en/of bloedanalyse worden verricht om nog specifieker te kunnen adviseren. Op basis van deze uitslag (afkomstig van het laboratorium) maakt de Intergraal Personal Trainer een trainingsprogramma waarin voeding, suppletie en indien nodig mental coaching, ontspanning, lichttherapie en andere lifestylemethoden zijn geïntegreerd.

Personal Plan

Wat jij wil, daar kiezen wij samen voor. Er wordt een “op maat” gemaakt programma samengesteld en regelmatig met u doorlopen. Het hele programma is gericht op het behalen van resultaat. Er wordt tevens aandacht besteed aan korte en lange termijn doelstellingen, voeding, training, rust, mentale motivatie en coaching,  Het is dus meer dan alleen training.

De visie van Allwaysfit herbergt zich in de samenstelling en combinatie van de vier pijlers: Training, Voeding, Gedrag en Herstel. Deze worden door middel van de assessments (het intakeproces) optimaal in kaart gebracht en afgestemd op de persoon.

Training

Beweging is belangrijk binnen een gezonde levensstijl. Naast de beweging in het dagelijkse leven is het ook belangrijk om daadwerkelijk te trainen in de vorm van onder andere krachttraining. Veel mensen in het fitnesscentrum trainen namelijk niet, ze bewegen.

Voeding

Je bent wat je eet! Voeding bepaalt voor een groot gedeelte jouw gewenste resultaat. Je kan trainen wat je wilt, maar daarmee maak je niet het verschil. Het resultaat zit hem voornamelijk in de uren om je training heen, waarin voeding een cruciale rol speelt.

Gedrag

Alles start en eindigt bij je eigen gedrag! Elke werkdag ontvang je een nieuwe informatieve les om je bewust te maken van je oude gewoontes en leer je tegelijkertijd om nieuwe gewoontes toe te passen. Verandering is namelijk pas mogelijk na bewustwording.

Herstel

Ontspanning is net zo belangrijk als inspanning! Verandering vindt pas plaats nadat je lichaam een werkzame prikkel heeft gekregen en vervolgens de tijd krijgt om te herstellen. Dit betekent zowel actieve als passieve rust.